pátek 31. května 2013

10 rad na lepší učení,aneb jak přežít poslední měsíc školy

Léto se neprodleně blíží a konec školy také.Nesmíme však zapomínat,že právě poslední měsíc školy,tedy červen,je poslední šance na vylepšení známek a prospěchu ve škole.Všichni začínají přemýšlet o tom,co budou o prázdninách všechno dělat a na školu už v posledních 2 měsících kašlou.Připadám si teď jak náš učitel češtiny,který nám tohle neustále připomíná.Vím,že má pravdu,vím,že bych měla dohánět všechno co se dá,ale myšlenkami jsem někdy stejně jinde.Jsem nenapravitelná.Proto píšu tento článek,doufám,že se vám povede všechno dohnat,opravit co se dá a nakonci roku hrdě prohlásit,že jsi to zvládl/a.Předem podotýkám,že jsou to čistě jen moje vychytávky a všechno napsané pod tímto ↓ perexem mi pomáhá.

Krok 1,Základem je dobré místo
Než se začnete cokoliv učit,dost záleží na tom,kde to bude.Každý má své oblíbené místo,na kterém se soustředí víc než jinde.Pokud nemáte doma žádné své oblíbené místo,mělo by to být někde,kde vás nebude rušit sestra,bratr či jiní rodinní příslušníci(ha :D) ad.Tedy např.pokud máte dům s terasou,balkonem nebo něčím podobným,pravděpodobně to bude lepší místo na učení než v zavřeném pokoji u stolu.Aspoň na mě to tedy určitě zabírá,pokud k tomu ještě navíc svítí sluníčko a je krásně♥
Large
Další skvělá místa je postel(kde se mi chce,ale vždycky hrozně spát,takže moc nedporučuju :D),různé koutky atd.Důležité taky je,aby jste byli někde,kde je spíš víc vzduchu např.u otevřeného okna,nebo již na zmiňující terase,zahradě,než v přetopené místnosti.

Krok 2,Snažte se si místo zpříjemnit
Takže místo máme vybrané.Co dál?Aby jste se necítili nějak nepohodlně nebo nesví,přineste si na balkón,terasu,ať už je to cokoliv,nějaké dečky,polštářky a zpříjemněte si tak svoje místo.
Large

Krok 3, Vyberte si hudbu
Tuhle radu určitě nesnesou všichni.Někdo se musí učit v naprostém klidu,někomu naopak hudba při učení nevadí,ba naopak.Mě například pomáhá,poslouchat při učení klasickou hudbu.Nedokážu se soustředit při normálním popu,rapu,nebo něčím podobným.Nemusíte být ani vyznavači klasické hudby,ale dokonale vás to odreaguje a tak nějak donutí se na danou věc soustředit.
Tohle jsou asi moje 2 nejoblíbenější.Když už se vám klasická hudba opravdu vůbec nelíbí,pouštějte si spíš klidnější písničky,např.od Lany Del Rey apod.

Krok 4, Zapomeňte na internet
Jedna velice zásadní věc,pokud nejste úplný génius,že se naučíte látku i za dívání se na facebook.Nejlepší je,se úplně odpojit od wi-fi,aby vás to tolik nelákalo,vypnuli mobil a soustředili se jen na jediné.Pokud se tedy neučíte z PC.I tady platí,nevyhledávat nic jiného,než učivo.
Large
Krok 5, Když přijde žízeň a chuť
Vždycky mějte po ruce skleničku čisté vody,která mě dokáže dost osvěžit a nejsem tak unavená,pokud se vám chce hodně spát a máte před zkouškou,doporučuju energeťáky,i když ne každého to probudí,spíš po něm ještě špatně usnou.Mě to teda ale spíš pomáhá úplně naopak,takže bych si bez něj neuměla některé těžké večery představit.Pak přichází v úvahu ještě kafe,latte,cappucino ad.
Říká se,že čokoláda podporuje lepší myšlení.Nevím,jak moc tomu věřit,každopádně jí při ruce také mám.I když všude píšou,že stačí jen čtvereček,dopadne to tak,že za večer mám celou čokoládu snězenou (y). Na takovou tu "mlsnou" mám v mističce vždy nasypané mussli(jen oříškové nebo čokoládové),jinak jsem úplný odpůrce mussli :D
Tumblr_mb49vvdyob1rh0g1xo1_500_large
Large
Tumblr_mkb399kpon1rk9nhlo1_500_large

Krok 6, Začátek učení
Každý má v tomhle nějaký systém,takže si netroufám tady radit nějaké TOP zázraky,po kterých budete hned po hodině chytřejší.Já sama mám v každém předmětu jiný systém.Jelikož chodím na gympl,je to určitě větší zátěž než na ZŠ,proto už se mi nějaké rady osvědčily.Když např.píšeme z dějepisu,vypisuju si na zvláštní papír letopočty,názvy a jména.Ty si pak dokola opakuju a přezkušuji.Tenhle nápad je asi zatím nejefektivnější ze všech vyzkoušených rad,alespoň pro mě.Když mám jako že vážně dobrou náladu,rozdělím si jednotlivé učivo na několik částí,a když se jednu část naučím,sním si za to jednoho gumídka,bonbon,čokoládičku,prostě cokoliv.Víc se pak těším na další část (haha).
Large

Krok 7,Barvy,barvy,barvy
Další typ,co mi hodně pomáhá,je podtrhávat si nejdůležitější věci(takže ano,celý sešit :D),snáž se v tom vyznáte,je to hezčí pro oči a hlavně se vám lépe učí.Podtrhejte si každou látku jinou barvou,používejte hravé zvýrazňovače,fixy,pastelky,cokoliv.
Large
 Img_1252_large

Krok 8, Po 2 hodinách přestávka
Já osobně na přestávky nemám čas,každopádně je to dost důležité,mozek si na chvíli odpočine,odreaguje.Jděte např.na 30 min se psem ven,koukněte se na facebook(ale často to svádí k nenavrácení zpátky k učení.)Najezte se,koukněte na svůj oblíbený seriál.Máte hodinu čas,volno.
Pak se opět vraťte.

Krok 9, Jak se přinutit opět se učit?
Sama na tenhle krok přesně neumím odpovědět.Je to dost těžké,ale často si říkám,že už mi toho zbývá jen pár,když je toho,ale ještě hodně,často se nedonutím.Odkládám to na ráno,kdy kvůli tomu vstávám v 6 hodin(lépe se soustředím brzo ráno než pozdě večer),ale občas se nepřinutím vstát.Hodně mi tedy večer pomáhá,když napíšu svým přátelů,jestli se danou látku učí.A hodně mi pomůže,když odpoví ANO :D Tím se k tomu opět dokopu,přece nebudu jediná,co se na to vykašle a bude koukat na televizi.
Large
Krok 10, Konec učení
Často se učím tak od 18:00 a skončím až ve 23:00.Pro mě je lepší,jak už jsem psala,naučit se to brzy ráno,protože pozdě večer už prostě nezvládám přemýšlet.Pokud se vám povede naučit se látku tak do 20:00,je to super(gratuluju všem,taky bych jednou chtěla zažít.)Posledních pár rad na závěr:Důležité informace si píšu na kousky papírů a ráno při snídani,před hodinou ve škole si je stále opakuju,abych nezapomněla takovou tu hlavní kostru toho učiva.Pokud budete mít po tzv. HARD STUDYING ještě sílu se znovu přezkoušet,určitě neváhejte.Ještě jednou si to všechno oživíte a zjistíte,kde máte ještě problém.

Large

A ještě pár "inspirativních" obrázků na závěr:

Large
Large

Takže to bylo mých 10 rad na lepší učení a soustředění,doufám,že vám alespoň něco pomůže.
Chtěla bych znát vaše názory.Jak dlouho se učíte?Máte také nějaké svoje typy a rady?


Rossy♥

Žádné komentáře:

Okomentovat

Chanel